Sandra Doornink

Onderwijspraktijk Ik leer op mijn manier 

Wie ben ik?

Mijn naam is Sandra Doornink, samenwonend en moeder van 3 pubers. Naast mijn werk als groepsleerkracht in het basisonderwijs ben ik o.a. Kernvisiecoach, gediplomeerd kindercoach, Ik leer anders coach, faalangstreductietrainer, trainer 'eerst bewegen dan leren' (reflexintegratie) en visueel screener en trainer. 

In mijn praktijk, Ik leer op mijn manier, begeleid ik kinderen die moeite hebben met de lesstof en/of op sociaal-emotioneel gebied vastlopen. Dit zijn vaak kinderen waarvan de leerstijl niet helemaal aansluit bij de manier van lesgeven in de klas. Meestal is er ook een link te vinden met (hoog)gevoeligheid en/of faalangst. 

De kracht van de begeleiding zit vooral in de combinatie van beide aspecten: cognitief en sociaal-emotioneel. Het één staat bijna nooit los van het ander. 

In de praktijk zie ik steeds meer kinderen die problemen ondervinden in hun ontwikkeling op verschillende gebieden, zowel cognitief als gedragsmatig. Deze kinderen krijgen al snel een stempel, omdat er in een onderzoek vaak alleen wordt gekeken naar de symptomen. De oorzaak wordt dan niet echt aangepakt zodat het (leer-)probleem blijft bestaan. 

Samen met het kind ga ik op zoek naar de kwaliteiten en talenten. Deze gaan we inzetten tijdens de begeleiding. We beginnen met het opzetten van een stevige basis (fundering), waar we in het verdere traject op gaan bouwen. Soms zijn het kleine stapjes en soms maken we enorme sprongen. Alles aangepast op het tempo van het kind. Die merkt vaak al snel dat hij of zij dingen wél kan en begrijpt. Deze ontdekking geeft een enorme boost aan het zelfvertrouwen!

In mijn praktijk oefenen we de leerstof op een leuke, speelse manier, met veel spel, beweging, concreet materiaal en beeld. We maken leren weer leuk! We werken aan de leerachterstand op een manier die bij je kind past zodat hij of zij merkt dat het wél lukt. Veel succeservaringen opdoen. Geen enkel traject verloopt hetzelfde, het wordt geheel aangepast aan de behoeften van het kind.

Doordat ik in alle groepen van het basisonderwijs heb gestaan ken ik de doorgaande lijnen van spelling, lezen en rekenen van groep 1 t/m 8. Ik heb gezien waar ze tegenaan lopen en dat het voor een aantal kinderen steeds een beetje moeilijker wordt.

Iedere week kijk ik er weer naar uit om met de kinderen aan de slag te gaan op verschillende gebieden. Het allermooiste vind ik dat kinderen na de begeleiding vooral vrolijk en met nieuwe opgedane kennis en mogelijkheden de praktijk verlaten! 

Wanneer ik van ouders hoor dat ik hun kinderen het vertrouwen heb kunnen geven om dingen te doen die voorheen lastig en soms zelfs onmogelijk leken, word ik hier iedere keer weer blij van! Ik kijk er dan ook naar uit om met jouw kind samen te werken en het vertrouwen te bieden dat je kind nodig heeft. 



UA-115572116-2
Bellen
Info